Rabbit Samurai 2
Rabbit Samurai 2, een side-scrolling, labyrint platformer, begint in een bos waar een beer ontdekt dat zijn gedomesticeerde bijen uit hun bijenkorven zijn ontsnapt. De speler moet de konijnensamurai, het ronde hoofd van een wit konijn met een rood masker, helpen elke bij te vinden terwijl hij ook andere voorwerpen probeert te verzamelen en uit de buurt probeert te blijven van dodelijke obstakels.
De konijnensamurai rolt over grasachtige paden boven en onder de grond met de kracht van het momentum van het slingeren aan touwen die zijn bevestigd aan pijlpuntachtige enterhaken. De speler moet de touwen zo richten dat het konijn tegen de bijen botst en door verzamelbare wortels en diamanten rolt.
Het spel maakt het proces niet gemakkelijk. Telkens als het konijn tegen een bij botst, blijft de bij in de buurt, wat het voor de speler moeilijk maakt om nauwkeurig met de grijphaak te schieten. Diamanten zijn verborgen in de grond en nauwelijks gemarkeerd door kleine, drijvende fonkels. De speler kan niet altijd een haak aansluiten omdat sommige muren voorzien zijn van metalen platen. Andere obstakels, sommige dodelijk, zijn spikes op muren, deuren en zwevende ballen en dierlijke vijanden. De speler gebruikt trampolines, kanonnen, houten platforms en andere hulpmiddelen om de bewegingen van het konijn te ondersteunen.
Als de speler de bijen van de imker met succes terugbrengt, krijgt hij toegang tot 17 extra bonuslevels!
Hoe werkt het:
Rol en slinger door labyrinten om bijen, wortels en diamanten te vinden. Gebruik alle beschikbare hulpmiddelen om het konijn te beschermen tegen gevaar. Keer aan het eind van elk level terug naar de dōjō om naar het volgende level te gaan.
Besturing:
Toetsenbord: Om een grijphaak en touw te gebruiken, druk op Pijl-links, Pijl-rechts, Pijl-omhoog of Pijl-omlaag. Om diagonaal te schieten, druk op twee pijltjestoetsen tegelijk.
Muis: Plaats de cursor op het exacte doeloppervlak en houd dan de linkertoets ingedrukt.
Mobiel: Schuif de cursor op het doel met de punt van een vinger of stylus op het trackpad of scherm, en houd de punt tegen het oppervlak gedrukt.